Богуславський Центр

дитячої та юнацької творчості

Меню сайту
Погода
Корисні посилання
Положення [29]
Керівнику гуртка [11]
Фотоанонс подій [12]
Новини самоврядування [19]
Документи самоврядування [4]
Поради заступника директора з навчально-виховної роботи [5]
Поради психолога [11]
Соціальні ініціативи Президента [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Головна » Файли » Поради заступника директора з навчально-виховної роботи

Проблеми виховання
25.02.2013, 11:02

Проблеми виховання

(ділова гра для батьків)

Доброго дня, шановні батьки, раді вітати вас на сьогоднішній діловій грі. Хто з батьків не мріє, щоб його дитина виросла найрозумнішою, найвродливішою, найсильнішою, найдобрішою та наймужнішою, хто не сподівається, що люди поважатимуть сина чи доньку за працьовитість і знання справи, за вихованість. Одним словом, ми мріємо про всебічну досконалість наших дітей.

Усебічний, гармонійний розвиток, наш ідеал. Ідеал і сімейного, і суспільного виховання. Але скільки треба наполегливої та кваліфікованої праці батьків і вчителів, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної, культурної спадщини, виробленої людством.

Виховувати – це значить творити людину. Сьогодні ми поговоримо про деякі складні випадки, з якими стикаються батьки у вихованні дітей. Ви всі працюєте в різних сферах, спілкуєтеся з різними людьми, але всіх вас об’єднує те, що у вас є діти.

Розпочнемо ми з вами зустріч із простого тестування, яке дасть вам можливість перевірити ще раз педагогічні здібності. Можливо, саме це тестування не дасть вам у майбутньому припуститися помилок у вихованні вашої дитини. Результати його знатимете тільки ви, тому, якщо ви відверто дасте відповіді на питання, дізнаєтесь, який ви вихователь.

Тест для батьків «Чи можете ви?»

·        У будь-який момент залишити всі свої справи та зайнятися дитиною

·        Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік.

·        Зізнатися дитині в помилці, якої ви припустилися в ставленні до неї.

·        Вибачитися перед дитиною, якщо ви не праві.

·        Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував вас.

·        Поставити себе на місце дитини.

·        Повірити хоча б на хвилинку, що ви добра фея.

·        Розповісти дитині про навчальний випадок зі свого дитинства, який невигідно свідчить про вас.

·        Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку.

·        Завжди  утримуватися від слів, які боляче вразять дитину.

·        Надати один день, коли б вона робила все, що їй заманеться, і поводила себе так, як схоче, а ви ні в що не втручалися.

·        Не відреагувати, коли ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину.

·        Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що не примха, забаганка.

Відповіді:

·        «можу і завжди так роблю» – 3 бали;

·        «можу, але не завжди так роблю» – 2 бали;

·        «не можу» – 1 бал.

Підрахуйте:

30 – 39 балів: дитина найбільша цінність у вашому житті. Ви дієте правильно й можете сподіватися на добрі результати.

16 – 30 балів: піклуватися про дитину – для вас питання першочергове. Ви схильні до компромісів, які послаблять виховний ефект. Вам слід серйозно замислитися над підходом до виховання.

Менше над 16 балів: перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини.

Ділова гра

1.     Обговорення ситуацій

А тепер переходимо до нашої гри. На сьогоднішнє засіданні внесено декілька запитань, які стосуються кожного з нас, адже рано чи пізно кожен намагається дати на них відповіді..

1. Теперішня молодь уся з якимись викрутасами. Їм обов’язково хочеться відрізнятися від старших.   І одяг, і манери – усе неприродне, нарочите. (Обговорення ситуації. Виступ батьків.)

Висновок. А хіба ми не були такими? Нам здаються дикими ритми рок-музики, коли діти слухають «Рамштайн», а наші батьки дивувалися, що можна знайти в піснях групи «Кіно» й «Акваріум». Ми з вами слухали «Наутілус Помпіліус». Нам не подобаються «трясучі» танці без світла, нашим дідам здавався дуже аморальним фокстрот, а на початку ХІХ століття гостру полеміку викликав вальс: подумати тільки, обіймаються привселюдно! То є конфлікт поколінь чи немає?

2.     Інтерес до оточуючих людей, чуйність, щедрість. Малюк наділений ними завжди. Чому, підростаючим, він часом втрачає їх? (обговорення питання. Виступи батьків.)

Висновок. Тому, що будь-яку добру якість треба закріплювати. І тут головним є не тільки приклад старших, а й власне тренування дитини в моральних вчинках.

3.     Ось підслухана розмова між батьками та дитиною:

       Ти – наша дитина, й батьками видніше, як тебе виховувати.

       А я по телевізору чув, як говорили, що за дітей відповідають усі.

(Обговорення питання. Виступи батьків. )

4.     Ніхто не хоче, щоб його дитина виросла жадібною, грубою, злою. І все ж таке трапляється, навіть у гарних родинах.

Отже, батьки просто не розуміють, звідки береться доброта, егоїзм, гуманність, байдужість. Виростити дитину нелегко. Доводитись багато чим жертвувати. Добре, якщо жертви розумні. Пожертвуйте, наприклад, поганими звичками.

Чому таке трапляється? Ваша думка. (Обговорення питання. Виступи батьків.)

Діалог з відомими педагогами

– А тепер уявіть, шановні батьки, що на вічні батьківські питання відповіді дадуть чудові педагоги. Уявімо можливий діалог сучасного батька з А.Макаренком, Я.Корчаком, В.Сухомлинським.

Питання перше. Тепер часто говорять про єдність краси, праці та духовного спілкування. Як вони взаємопов’язані?

Сухомлинський. Життя переконало мене, що коли дитина виростила троянду для того, щоб милуватись її красою, коли дитина виростила троянду для того, щоб милуватись її красою, коли єдиною винагородою за працю стала насолода красою та створення цієї краси для щастя й радості іншої людини, – вона здатна на зло, підлість, цинізм, безсердечність… Краса сама по собі не має жодної магічної сили, яка виховувала б у людини духовне благородство. Краса виховує моральну чистоту, людяність лише тоді, коли праця, яка створює красу, олюднена високими моральними спонуканнями, насамперед пройнята повагою до людини.

– І знову питання. Чому радість праці є вищою моральною цінністю?

Сухомлинський. Радість праці не порівняти з жодними іншими радощами. Вона не можлива без відчуття краси, але тут краса – не тільки те, що одержує дитина, а й передусім те, що вона створює. Радість праці – це краса буття. Пізнаючи цю красу, дитина переживає почуття власної гідності, гордість від усвідомлення того, що труднощі переборені. Почуття радості доступне лише тому, хто вміє напружувати сили, хто знає, що таке піт і втома. дитинство не повинне бути постійним святом: якщо немає посильного трудового напруження, для дитини залишається недоступним і щастя праці. У праці розкривається багатство людських стосунків.

Макаренко. Суворість і ласка – це найважче питання. Здебільшого люди не вміють нормувати ласку та суворість, а це вміння у вихованні вкрай необхідне. Люди ніби розбираються в цих питаннях. Вони вважають: суворість треба нормувати, ласку теж, де це потрібно, тоді, коли дитині 6 – 7 років, а ось до 6 років можна без норми. Насправді головні основи виховання закладаються до 5 років.

Ви говорите про мру суворості, а можна виховувати дитину без усякої суворості. Якщо робити все розумно й ласкаво, так і життя можна прожити й ніколи не бути суворим із дитиною.

Макаренко. Під суворістю я не розумію гнів чи істеричний крик – у жодному разі. Суворість доречна тільки тоді, коли нема ніяких ознак істерії. Ваша впевненість, ваше тверде рішення, якщо ви його висловите ласкаво справлять більше враження.

Ось і добігає кінця наша зустріч. Ми вдячні за те, що ви відгукнулися на наше прохання, прийшли поділитися своїми думками, поглядами, переживаннями. Згадкою про нашу зустріч нехай будуть пам’ятки для батьків.

Пам’ятка для батьків

Шановні батьки, пам’ятайте!

· У дітей, які не знають, що їм робити в час дозвілля, псуються і голова, і серце, і моральність. Допоможіть своїй дитині вибрати корисне заняття.

· Турбуйтеся про те, щоб дитяче серце не стало грубим, злим, холодним, байдужим і жорстоким у результаті «виховання».

· Батьки, пам’ятайте! Фізичне покарання – це показник не тільки вашої слабкості, розгубленості, безсилля, а й педагогічного безкультур’я. ремінь і тумак вбивають у дитячому серці витонченість і чутливість, розбещують людини. Одурманюють її отрутою брехні.

· Не ставте вашу дитину в становище, коли вона змушена оборонятися брехнею.

· Говоріть із дитиною так, щоб не залишалося жодного сумніву в тому, що ви керуєтеся турботою й тривогою за неї, а не бажанням відмахнутися, образити.

· Будьте навіть у дрібницях до кінця правдивими та чесними зі своїми дітьми. Незначний домішок брехливості, штучності дуже добре помічають діти.

· Не забувайте поділитися зі своїми дітьми досягненнями й невдачами, тоді вони відкриватимуть вам свої таємниці, чекатимуть вашої поради, підтримки.

· Батьки, пам’ятайте! Вашу дитину виховує кожна хвилина життя, кожний куточок землі, кожен ваш крок, слово, справа, з якими її особистість стикається ніби випадково, мимоволі.

· Враховуйте основні методи виховання й переконання, вправи, стимулювання.

І наостанок я хочу звернути вашу увагу на емоції. «Позитивні емоції» / «Негативні емоції» – поставте  ці слова в дві колонки. Скільки разів ви сьогодні дитину: хвалили – докоряли; заохочували, підбадьорювали – пригнічували, принижували; цілували – звинувачували; обіймали – засуджували; були лагідними – відганяли; співпереживали – розвінчували, лаяли; усміхалися – читали нотації; пишалися – залишали без чогось необхідного.

Цікаву точку зору, яка стосується нашої сьогоднішньої розмови, я прочитала в лікаря-психотерапевта й відомого письменника Володимира Леві. Ось його думки: «Мене цікавить інше. Чому в різні дні ми такі різні? Раптом усе відтануло, у повітрі щось пронизливо-життєдайне. Звідусіль ідуть промені. Скрізь усмішки, жарти. З чого б це? Не свято. А якщо й свято, то, природно, не офіційне. І звичайні неприємності, навіть значні, розсіюються. У ці дні оновлення й піднесення здається, що інакше ніколи не було й не буде.

Але ось… морок. На вулиці й на обличчях. Відчуження, озлобленість. Очі опущені. Тоді думаєш: так було завжди. Безпросвітно. І так завжди буде…»

Є дні, коли різко підстрибує статистика автомобільних катастроф, коли то там, то тут сваряться, діти капризують. Є ночі мігрені й неспокою, коли всі ліки перестають діяти, а «невідкладна допомога» має роботу без краю. Постійно викликають чергового лікаря – знаю такі ночі. А ще є вечори раптових смертей, самогубств. Вітри? Погода? Плями на Сонці? Високий «градус» у політичних подіях? Вірогідно, що це все взаємопов’язане. Однак, хто знає, можливо, йшов урані хтось один, який «встав не з тієї ноги», і заразив усе місто. Мені зіпсував настрій Василь Петрович, а я – Степану Петровичу, і не помічаєш, як. Ми в масі своїй емоційно беззахисні. Досить одного роздратованого крикуна з високовольтною злістю, щоб одразу всім оточуючим стало погано. Агресивність, як відомо, сама себе підтримує. Нехай цього не відчуватимуть наші діти.

 

 

 

Категорія: Поради заступника директора з навчально-виховної роботи | Додав: Iryskakom
Переглядів: 636 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар
Святкуємо
Праздники Украины
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 


09700, м. Богуслав
провулок Корсунський, 11
тел. (04461) 5-13-19
е-mail:boguslav-cdut@ukr.net

  Запис до гуртків проводиться

щороку  з 1 по 15 вересня

www.boguslav-cdut.at.ua

Copyright MyCorp © 2020