Богуславський Центр

дитячої та юнацької творчості

Меню сайту
Погода
Корисні посилання
Мої статті [8]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Головна » Статті » Мої статті

Створення професійного портфоліо, як засіб самопрезентації педагога.
   У сучасних умовах освіта розглядається як найважливіша цінність світової культури. Учитель виступає головною дійовою особою будь-яких перетворень в закладі, які вимагають від нього переорієнтації. Його діяльність на нові педагогічні цінності, що в свою чергу розкривають одну з основних проблем у роботі з підвищення професійної майстерності педагогів - формування особистісно-професійного іміджу.
   Сучасний педагог – це творча індивідуальність, яка володіє оригінальним проблемно-педагогічним і критичним мисленням, творець різноманітних розробок, які спираються на передовий світовий досвід і нові технології навчання. Будь-які перетворення, які відбуваються в закладі знаходяться в прямій залежності від особистісних якостей педагогів, рівня їхньої професійно-педагогічної компетентності, а також рівня розвитку їх мотиваційно-ціннісної орієнтації на свою професію.
   Завданням закладу є створення таких умов, які б забезпечували запуск механізмів самоосвіти, самопізнання і само актуалізації особистості, а також сприяли б формуванню мотивації досягнень.
   Одним із таких засобів є портфоліо, яке дозволяє педагогу ефективно планувати і оцінювати процес і результати своєї діяльності, самопрезентуватися.
   Актуальність використання технології само презентації виявляється в необхідності підготовки педагогів до публічних виступів, залученні педагогів до різноманітних форм само презентації, що дають можливість не тільки представити себе оточуючим у найвигіднішому ракурсі, підвищити свій особистісно-професійний імідж.
   Серед умов, які сприяють професійному становленню педагога, виступає портфоліо, як форма презентації індивідуальних і професійних результатів педагогічної діяльності, які демонструють уміння педагога розв’язувати професійні завдання, практично використовувати отримані знання в процесі освіти та самоосвіти, вибирати стратегію і тактику професійної поведінки.
   Портфоліо – це спосіб фіксувати, накопичувати й оцінювати індивідуальні досягнення за певний період часу.
   Портфоліо – це колекція робіт, яка демонструє зусилля вчителя, прогрес або досягнення в певній галузі; документує придбаний учителем досвід.
   Портфоліо педагога – це спосіб фіксування, накопичення матеріалів, які демонструють рівень професіоналізму педагога і вміння розв’язувати завдання своєї професійної діяльності. Портфоліо показує рівень підготовленості вчителів і рівень активності в навчальних і позанавчальних видах  діяльності. Портфоліо створює умови для самореалізації і самовираження педагога, рефлексії своєї педагогічної діяльності, формування успішності та особистісно-професійного іміджу.
   Портфоліо забезпечує накопичення інформації, необхідної для:
-  підвищення або підтвердження кваліфікаційної категорії педагога, а також оголошення йому заохочень та подання до нагород за підсумками навчального року;
-  своєчасна фіксація реальних змін і росту професійної майстерності педагога.
   Залежно від того, яка мета портфоліо, воно може бути короткостроковим, тривалим або постійним. Портфоліо може бути створене в електронному вигляді або на паперових носіях.
   Електронний варіант портфоліо – базований для веб-сервера ресурс, який відображає індивідуальність і професійні досягнення власника. найвигідніше застосування під час атестації педагога, при дистанційній співдружності в рамках мережевих співтовариств.
   Паперовий варіант портфоліо – це папка з документами та матеріалами; коротка інформація на декількох листках, що містить у собі основні моменти і твердження про педагога та його професійну діяльність. Найбільш вигідна форма при атестації вчителя, аналіз роботи, коректуванні тощо.
   Розрізняють такі типи портфоліо:
-  портфоліо досягнень, направлене на підвищення власної значущості педагога і відображає успіхи його діяльності (грамоти, подяки, дипломи, сертифікати тощо);
-  рефлексивне портфоліо, що розкриває динаміку особистісного розвитку вчителя. Воно дозволяє від слідкувати результативність діяльності педагога як у кількісному, так і в якісному плані. До цієї папки збирається все, що робилося протягом певного періоду (статті, аналіз діяльності тощо);
- проблемно-дослідницьке портфоліо, пов’язане з написанням статей, підготовкою до виступів на конференціях тощо;
-  методичне портфоліо, в якому розміщуються методичні матеріали, що свідчать про професіоналізм педагога, і які зібрані або створені ним самим;
- тематичне портфоліо, розкриває те, що створювалось у процесі роботи за певним проектом, темою тощо;
- комплексне портфоліо об’єднує в собі вищеперераховані види портфоліо і придатне для презентації педагога в закладі.
   Основні вимоги до оформлення портфоліо та принцип роботи включають у себе:
-  системність і регулятивність самомоніторингу;
-  достовірність;
-  об’єктивність;
-  націленість автора на самовдосконалення;
-  структуризацію матеріалів, логічність усіх письмових пояснень;
-  акуратність і естетичність оформлення представлених матеріалів;
-  наочність результатів роботи;
-  технологічність.
   Під час підготовки портфоліо слід пам’ятати про те, що кожен окремий матеріал потрібно датувати, бажано вносити матеріали за час, що минув із моменту попередньої атестації. Протягом певного часу педагоги працюють над своїм портфоліо.
   Зазначимо, що якихось суворих, прийнятих правил зі створення портфоліо педагога не існує. Є основні положення того, що повинно входити до складу портфоліо основними частинами якого є: обов’язкові документами (особова картка, копія документів про освіту, копія атестаційного листа, копія документа про підвищення кваліфікації, копії нагородних документів) та додаткові документи (варіативна частина).
   До основних можна віднести:
- результативність педагогічної діяльності (довідки про результати моніторингу якості навчання в гуртку: довідки, що підтверджують участь у роботі експертних комісій і журі (конкурсів, виставок робіт) різного рівня і копії нагород учнів; перелік публікацій);
-  навчально-методичну роботу (робочі програми, які використовуються; основні напрямки навчально-методичної роботи; матеріали про використання педагогічних технологій, авторські розробки планування навчальних занять і виховних заходів; дидактичні матеріали);
- науково-методичну роботу (тема самоосвіти і етапи її реалізації, накопичений матеріал згідно з темою самоосвіти, список джерел інформації, яка використовується; відомості про участь у методичній роботі з указуванням дати, теми, ступеня участі);
-  суспільно-педагогічну діяльність (відомості про участь у роботі суспільних організацій (профспілка, педагогічні асоціації тощо); копії матеріалів, що підтверджують ступінь участі в їхній роботі, копії нагородних матеріалів).
   Підходи до побудови портфоліо можуть бути будь-якими залежно від індивідуальних особливостей педагога. Важливо, що він проаналізував свою роботу, власні успіхи, узагальнив і систематизував педагогічні досягнення, об’єктивно оцінив свої можливості та побачив способи подолання труднощів і досягнення вищих результатів.
   Таким чином, портфоліо вчителя є мотиваційною основою діяльності педагога та допомогою у його професійному становленні, формуванні особистісно-професійного іміджу. Портфоліо виступає не тільки інструментом, який полегшує зовнішню експертизу діяльності педагога та її результатів, але і забезпечує:
-  з боку адміністрації позашкільного закладу підтримку високого рівня мотивації, заохочення активності та самостійності педагогічних кадрів;
-  з боку педагогів розширення можливості для освіти і самоосвіти, розвитку навичок рефлексивної та оцінної діяльності та виступає засобом постійної підтримки професійного зростання педагога.
   Організація, зміст і методика побудови портфоліо можуть стати подальшими темами досліджень у цьому питанні.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Iryskakom (22.01.2013)
Переглядів: 2147 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар
Святкуємо
Праздники Украины
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 


09700, м. Богуслав
провулок Корсунський, 11
тел. (04461) 5-13-19
е-mail:boguslav-cdut@ukr.net

  Запис до гуртків проводиться

щороку  з 1 по 15 вересня

www.boguslav-cdut.at.ua

Copyright MyCorp © 2020